Welkom

Dankzij een volledig nieuwe aandrijflijn, de laagste laadvloer en een hoger comfort, bevestigt ATK zijn positie als leader in de wereld van voertuigen ‘op maat’.

Speciaal ontworpen voor een optimaal gebruiksgemak, biedt ATK, in samenwerking met Renault Trucks, u een ongezien aantal mogelijkheden om het leven te vereenvoudigen.

Ontdek snel alle voordelen van ATK, nieuwe generatie, en u zal begrijpen waarom ATK toonaangevend is in de wereld van voertuigen met verlaagd chassis.

Elke ATK wordt volledig in overleg met de klant en de carrosserieopbouwer ontwikkeld en gebouwd en is beschikbaar met een of twee achterassen. Dat betekent dat er 3 gewichtsvariantenmogelijk zijn van 11.99, 14 en 16 ton voor wagens met dubbele achteras en 1 gewichtsvarant van 10 ton voor trucks met een enkele achteras.

De keuze uit verschillende wielbasissen (van 4.200 tot 6.500 mm) zorgt voor een zeer breed gamma aan opbouwmogelijkheden. Dankzij het modulaire ontwerp kan er tegemoetgekomen worden aan de meest uiteenlopende eisen. Om het beschikbare oppervlak zo groot mogelijk te maken, wordt hoofdzakelijk met de korte D2.1-cabine gewerkt.

Het motorenpalet bestaat uit de DTi-motoren van Renault Trucks. De Europese homologatie laat toe de voertuigen in de hele Europese Unie te commercialiseren. De integrale ombouw gebeurt met originele onderdelen van Renault Trucks, zodat een vlotte service door Renault Trucks dealernet in heel Europa kan gegarandeerd worden.

Gesteund op zijn drie fundamentele waarden, zijnde innovatie, doeltreffendheid en genegenheid, verbindt ATK zich tot een langdurige klantenrelatie, die synoniem staat voor betrouwbaarheid en duurzame oplossingen.

ATK, de partner die uw leven vereenvoudigt.


Geschiedenis

Garage Carrosserie Antoine NV in Geraardsbergen is reeds jarenlang actief als Europees erkende vrachtwagenconstructeur ATK. Antoine Van Wonterghem speelde in het begin van de jaren negentig in op de vraag naar vrachtwagens met een laag laadplatform. Die ontwikkeling loopt nog steeds door.

Eerst werd voor de Renault Midliner en nu voor de Renault Trucks D2.1 een dropcase ontwikkeld, om een voorwielaangedreven vrachtwagen te realiseren. Die aanpassing laat toe om achteraan een sterk verlaagd chassis te plaatsen. Door het gebruik van kokerprofielen voor het chassis, wordt de laadvloer volledig vlak, en wordt een instaphoogte tot minder dan 30cm bereikt.

Dankzij een uitstekende reputatie, kan het concept kan op internationale belangstelling rekenen. Het verlaagde onderstel kent vooral toepassing in nichesectoren als markt-, podium- en promotiewagens, waar een lage laadvloer een noodzaak is. Het studiebureau ATK werkt nauw samen met de directie van Renault Trucks voor de ontwikkeling van deze wagens. De voertuigen zijn uitgerust met de meest vooruitstrevende technologiën, en beantwoorden aan de strengste normen inzake veiligheid en bedrijfszekerheid. De fabriek in Blainville levert vrachtwagens die volledig aangepast zijn aan de eisen van ATK. In Geraardsbergen wordt het verlaagde chassis en de aangepaste transmissie gemonteerd. Het concept is internationaal beschermd door een octrooi.